tisdag 23 november 2010

mig

Det finns så himla mycket att göra här i Vemdalen på dagarna, så tänkte jag berättar lite om mig själv. Har faktiskt insett att mina läsare(?) varierar från 10-90 om dagen? Sick tycker jag, vem orkar liksom kolla min blogg, fins en miljon varför just min? Såklart alla inte läser allt eftersom jag är en riktig poet, eller roman skrivare:D men ändå besökare, är la inte helt fel. Nog om det.

Här kommer en jävlig text om mitt liv, vart jag bott, mina skolar, och de vänner jag hängt med under tiden i mitt liv...

Mitt fullständiga namn är Josefine Pernilla Persson, född 1993-12-14. Mitt namn kommer från en lucia som var hos min farmor dagen innan jag föddes, så det tyckte väl mina päron dög! Har inget emot mitt namn alls, det avnänds ändå såpass sällan så jag glömmer av att jag heter Josefine ibland. Pernilla blev valt eftersom min mamma heter Pia och pappa Per (Pelle P) så Pernilla blev väl en kombination av båda deras namn. Min systers andra namn är ju lol, Pia Amanda Beatrice Envis Persson. Så kallades hon när hon var liten iaf. he he he. Skulle inte mamma och pappa varit gifta så hade min mammas finska efternamn varit Markkanen. Finska eller Polska efternamn är fetast, finksa slutar OFTAST alltid på - EN och polska på - SKI. haha! NOG OM NAMN!
Uppväxt i Borås, i villaområdet Sörmarken i Borås, en liten del som känns fett glömt. (Bakom hulta för er som inte vet) Där bodde ja tills ja var hela coola 5 bast, för sen skillde sig mina päron. Pappa fick vårndaden om mig och min syster (STACKARS HAN!!) så vi flytta till Hulta såklart. Och morsan stack till en röten lya på Bergsäter. På Hulta var man värsta ligisten, känns det som. Gjorde hyss med ungarna på gården och dem brevid. Så tillslut tyckte pappa det var nog, då flyttade vi till Villastan och började på "borås bästa skola" Engelbrektsskolan. (Började där i trean och syrran femman). I Villastan har jag bott sen dess och måste säga att det är Borås bästa stadsdel! Först bodde vi på ett ställe från trean till femman, sen flyttade vi till borås MYSIGASTE hus ? Sen fick ju syrran för sig att gå gymnasie i Lund, då vare ju fett onödigt med ett hus, så i mitten av åttan efter att ja bott hos mamma några månader och pappa hos någon, så flyttade vi till lägenheter mitt emot huset. Men så klart skaffa ju syrran pojkvän i borås och skulle givetvist flytta TILLBAKA! Screw u rent ut sagt, de huset går fan inte hitta bättre!! Menmen, då fick pappa flytta in och bo i ett vardagsrum igen, stackare :S Eftersom den lägenheten var en 3a, tur är har ja haft största rummet sen dess!

Menmen, Engelbrekts tiden var nog rätt grym, där jag träffat mina bästa vänner och varit med om jävligt mycket. Den skolan jag gått längst på ju, från trean - åttan. Mellanstadiet i mitt liv var rena jävla rama bergochdalbanan, jag var med i jävla fjant TJEJBRÅK minst en gång varje dag med två i min klass, ibland tre. I mellanstadiet var jag knäsvag och vågade inte göra någonting, inte säga något osv. Dem jag hade på den tiden var nog mitt fotbolls lag, jävlar va kul vi haft!
Menmen, folk gillade att jävlas med mig i mellanstadiet tror jag, sexan var nog den tiden jag började känna, nä nu jävlar! Då träffade jag på en UNDERBAR människa i mitt liv som gjorde allt mycket lättare! Emma Ekman, vi hamnade i samma teatergrupp på kulturskolan och minns fortfarande de första hon sa till mig, "gud vad torra armbågar du har", o de hade jag när ja var liten, så då sade jag , "jag råkade skrapa upp dem på en sten" HAHA vilken lögn. Men emma, den bruden har stake jävlar i sig, de gillar jag!;) Vi började som sagt hänga en jäkla massa i sexan, jag hade funnit mig en jävligt bra vän? O visst var vi tuffa på den tiden emma, jo jävlar! Vi var fan borås tuffaste punkare/rockare, tyckte väl vi, men de tycker ja fortfarande;) Tro de eller ej men rockmusik har varit stort för mig livet! Vi hade jämt jätte tupperat hår, svarta tighta byxor som var trasiga, converse, och kiss & ebba grön tshirtar! Jävligt tuffa helt enkelt! Med emma hände mina första små hyss, hehe, tex, första gången jag rökte vattenpipa, tyckte jag var ass coolt!! Och första gången ja tog en öl, (vi hade nog med oss en allt när vi skulle till Liseberg) hahaha.

fjortisarna påväg till liseberg!
Under tiden med emma växte nog mitt självförtroende jävligt mycket, ja började helt plötsligt tycka jag var så SNYGG jämt, haha, för mycket smink kallades det... I sjuan, efter ett år med Emma, så var jag helt plötsligt jäkligt cool tyckte jag, även denna perionden jag kom in i min "stora kläder" stil. Även sjuans period då jag fick mitt ökände smeknamn, MINI !! Blev ju såklart jätte kär i Daniel Bäcklund, (Belund), men under den tiden vi väl umgicks så hade han ju eeeen jävla miljon smeknamn till mig som innebar "liten" :) För jag har alltid varit kortast i mitt umgänge, de var dvärg,lillen,mini,gnom,pigme, o allt man kan tänka sig. Själv tyckte jag att lillen var coolast och hette jämt lilleN^ på msn, hahaha gay!! Men sen blev mini en vana, mycket annat folk jag lärde känna på den tiden kalla mig för mini. Belund fick jag aldrig, jävlar va kär jag var i dig din gay:D Men sen var det jag, emma, belund och lucas, fantastic foure! Vi umgicks jämt när man typ gick i åttan, emma sjuan, o gabbarna i nian. Vi var bestfriends, gjorde massa skoj! Hade JÄMT film myskvällar, självklart var det ju jag o belund jämt och lucas och emma, åh vad vi åkte moppe på den tiden! Haha, iaf, jag och emma fick en jäkla massa skjuts, haah de gillar vi:D två brudar bakom varsin kille, då var vi coola;) Men sen hände något, fantastic 4 sprack! Från att emma var min allra bästa vän vändes det hela, tänker inte berätta vad som hände men jag sa i stort sätt fuck you hejdå! Gissa om lucas och belund sa till mig "prata med emma då blablablbala" men icke, jag var FÖRBANNAD, tom min morsa sa att hon var rädd för mig den kvällen då jag var som en tjur med rök från öronen. Jag skrev ett allvarligt sms till emma, och vet själv om att hon var ledsen för det som hade hänt, i skolan fick jag ledsna blickar, och hon fick nog bara hat från mig. Fan det är så jävla störande när folk säger, kom igen prata med henne då hon är ledsen blablabalbla, man ba WTF håll käft någon jävla gång, vill man inte snacka med någon man ogillar för man är sur, då ska inte andra idioter komma o säga till en "prata ut med henne", nej, saker o ting har fått sitt slut någongång och sånt måste folk inse. Man gör sina egna val, följer inte andras, jämt.
Nu blev det lite för mycket emma här i texten om MIG, men, som sagt, en av mina bästa vänner här i livet och den bruden har jag hunnit göra så sjukt mycket roliga saker med, idag är vi såklart vänner, vi blev nog vänner ett halvår senare efter vårat bråk :P  Love u suger pie <3

Får nästan hoppa tillbaka här i livet! När jag började på engelbrekt fann jag VÄRLDENS bästa vän, Julia Anttila. Brudarna of the brudar säger jag bara! Vi är TOTALT olika gällande intresse osv, ända gemensamt är nog festa,killar,smink,musik. Haha, jag har spelat fotboll, julia hatar fotboll, jag älskar snö, julia hatar snö! Kanske inte hatar.. men föredrar ju att pressa i solen än att åka skidor ;) Men, som sagt. Båda är finnar (fast du är hel din jävel) . O vi har ALLTID klarat av varandra, sen trean har vi varit BRA vänner, även om vi inte varit bästa, så har vi alltid varit BRA! Ehm, alltså, bästa vänner sen trean, kan ja inte ens skriva med allting:P Vi vet nog båda själv vad som gjorts och inte gjorts;) Vi har gjort så sjukt mycket bara, vad har vi inte hunnit med än egentligen? Kanske åka skidor tillsammans, haha! Dock hade våran vänskap också ett litet uppehåll, Från kanske april till nånstans i slutet av sommarlovet? Också av en anledning jag inte tänker berätta. Vi två bråkade inte direkt, det var väl mer att vi sluta snacka med varandra helt enkelt. ^^ Menmen, sanna vänner hittar alltid tillbaka! Och duvet att jag ALLTID finns för dig min käre julia! Fast är ju självklart homiesar nu, och kommer alltid va min bästa även om jag bor på andra sidan svergie!


Menmen, Julia har som sagt varit med mig i mitt liv från trean- tills nu.
Vad jag gjort i mitt liv gällande fritid så har det tameig fan ALLTID varit något! fotboll från att ja började gå tills åttan. Fotboll, älskar att spela! Men hatar att titta. I min tid har jag oftast varit andra målvakt och högerback. En jävligt rolig tid i mitt liv måste jag säga! Vårat lag, Bergdalens IK, vi var lätt bäst! Vårat första lag vann nästan allting i stortsett! Alla bua cuper och andra cuper ! Vårat lag kom långt, och idag, är en av västragötalands bästa lag? Tror jag? Sponsrade av Svea och allt sånt där iaf, haha. Har inte så bra koll, vet bara att stjärnskottet Nanna Jansson bytt! Lilla Ronaldiniho 2 :) haha! Go brud dedär, hakade på mig och min familj till Vemdalen i sexan, HAHA, de va grymt :)!! Andra sporter jag spelat är nog bara badminton, SÅ SJUKT ROLIG SPORT vid sidan om!! HElvette va kul det är, blir aldrig tråkigt! Kanske för att man inte tjöta ut sporten och spelade lite då & då med sina år :)

Bergdalens Ik örebrocup, 2007?..
Sen tro det eller ej, har jag spelat TRUMPET i fem år, jag var faktiskt grym på det. Men lektioner var de tråkigaste ja visste!! Även om det var kul att spela. Har ju även gått i sån kör skit i många år. Boooring! Roligast var nog i trean när vi sjöng på dan bonemarks konsert (hans morsa som gjort sudda sudda sudda bort din sura min) då fick ja göra sån kojack dans (stavningt?) när alla ryssar sätter sig på huk och ut med benen och armarna i kors!!
Kosackdans!
Jag gjorde även ett stort val här i livet för något årsedan, enligt mig själv är de stort med tanke på resultatet. Engelbrekt började bli lite kaos för mig, avbruten vänskap med emma, och sen, gjordee jag bort mig totalt, förlorade en bra vän, belund. Det var mitt fel till 110% , man är inte alltid så jävla grym som man tror. Tyckte jag var rätt smart när ja pajja det mellan oss, man blir smartare med åren och inser alla fel man gjort, och detta var LÄTT ett utav mina största mistag! Förlorade någon jag var kär i, och en bra vän. Kan inte annat än att säga förlåt till Daniel, ännu en gång till och även om vi är kopmisar idag.
Som sagt, engelbrekt var inte riktigt min grej, de va bråk me lärare dagligen och hade även rätt jobbgit hemma under högstadie tiden, så när jag väl slutat åttan på engelbrekt gjorde jag ett stort val här i livet, byta skola, låter "wow", men valet var faktiskt att gå OM åttan också, Kunskapsskolan skulle öppna i borås, och jag var SJUKT jävla super sugen på att byta, nytt folk, (gått me folk sen trean hur tråkigt är inte sånt då) Jag gillar omväxling och tyckte byta skola var en bra idé, jag fick gå om med tanke på att dem inte tog in nior. ORKAR inte ens förklara varför de gjorde det, kunskapsskolan kan ta år att förklara för dem som inte gått där:P I stort sett förlorade jag ALLT från engelbrektsskolan, alla polare! Och hela fotbolls laget gick ju där, så förlorade även deras vänskap! Den enda person jag hänger med från et-skolan är ju Julia, jag tar inte ens en fika med någon därifrån eller snackar 10 min på msn elle nått. Jävligt tråkigt tycker jag själv, men sånt som händer, elle? Klart jag kan göra något åt saken men känner inte att jag får ut något på det. Ta en fika med moa visser tex, (som jag ändå var rätt bra polare med i mellanstadiet) kommer ju inte direkt få tillbaka det vi hade då:P Så det är ju bara löjligt, det tar nog längre tid att berätta vad som hänt dom fyra år vi inte sets genom att ta en fika. VAR ETT exempel men hoppas ni förstår...

Menmen, jag klagar inte för FEM öre att jag bytte skola... Kunskapsskolan var ett bra val! Vi var KUNGAR på skolan!! ELLER VA SÄGER NI?!:D Eftersom vi var äldst! (Gick folk från sexan-åttan) Och jag var bland dom ännu äldre, eftersom skolan är uppbyggd på ett HELT annat sätt än en vanlig skola, så kom man närmare allt folk på skolan! Vi chilla ju med dem roliga skate grabbarna i sexan, (hade ju inte hänt om man gått i nian på engelbrekt att man ens hälsade på någon i sexan).
Tiden på kunskap var GRYM! Under tiden har jag lärt mig saker i livet, jag har haft grymmaste lärarna! Jag har skaffat nya vänner, men även förlotat vissa. Smart ägg som man är ibland.
Mina första och bästa vänner blev ju helt klart Natali Balta och Elsa Rudmyr. Serben Natali hade ja känt sen sjuan i vilket fall och vi hamnade tur va i samma klass! Jag natali och elsa var som knatte fnatte och tjatte! Men efter sportlovet i åttan gjorde jag bort mig totalt och pajjade den vänskapen:P Jag hånglade såklart med elsas ex som hon hade varit tsm med i ca ett halv år, (alltså, jag och han gjorde ut ett halvår senare efter dem gjorde slut) FAST, det värsta var, tycker jag, att jag inte ens visste OM att det var hennes ex förens EFTER det hände, visst man håller inte på med någons ex, (fast i borås är det väl omöjligt eeftersom alla varit med alla, eller?).. Men såklart inte när vi var så jävla bra vänner, men jag VISSTE faktiskt inte!! Även om ursäkten inte duger, PLUS att enligt elsa själv, så hade hon bara sagt en massa dåliga saker om han, så jag trodde ju helt ärligt inte att hon skulle bli så sur, inte.. SÅ sur iaf... Sry Elsa jag älskar dig idag (L) men, vi snackade HELT ärligt inte på över ett år och vi gick ändå i samma klass, SJUKT VA?? Sånt trodde jag bara hände på film, i slutet i nian, typ från april och framåt, DÅ började vi snacka... Haha, ja måste säga att det var en stor lättnad i mitt liv, Elsa, du är för övrigt så jävla grym! älskar ditt sätt haha ;D nog om det!
På kunskap träffa jag även en vän som betyder så JÄLVA mycket för mig, trots min alla andra kära underbara vänner, så hade du och jag BÄSTA tiden tillsammans under en viss period. Det vet vi nog båda om :) Behöver jag ens säga namnet? eller okej. Petra Tikkanen! Jävla lirare, varför alltid jag och finnar som går bäst ihop? Kanske har de i blodeT? galna finnar! hehehe. Min och petsons historia börjar med att jag helt random ska hänga med henne hem och rida, HAHA de gick ju fint... Men efter det så hängde vi inte speicllet mycket i skolan, vet ej varför, men de hela börja med att jag bjöd med henne till Göteborg på CBJO 2009! Fyfan, efter det var vi som piff&puff, hängde nästan JÄMT med varandra, fick petra att gilla en sak väldigt mycket... SKIDOR OCH SNÖ!! Haha, helt otroligt :D lyckas då fan inte med julia eller emilia!! Men petra den jäveln lyckades jag med allt haha! Vi åkte till Ulricehamn massvis med gånger och tyckte vi var FETT coola i våra cashwear tröjer, nu skrattar vi åt det och tycker vi är FETT pinsamma!! haha :$ men pinsam har man väl alltid varit en gång i tiden eller :) Under min tid sista terminen i åttan med petson hände ju även det bästa, jag, på något jävla vänster lyckades träffa skid åkaren Maximilliam Smith, (eh, jag hade la inte en aning om att han var typ svergies bästa skidåkare) ??!! Men i vilket fall, så börja ja bli skit kär i han och skulle upp till Malung där han går skidgymnasie !! SÅKLART ville ja ju att petson skulle med, så hon fick ju såklart bo hos godingen Hebbe!!:D Så det var väl vi fyra där uppe då, BÄSTA resan i mitt liv hittils. Ni vet hur det är när man är nykär, ska till ett helt okänt ställe med sin bästa polare. Alltså, inte nog med att vi skulle träffa grabbarna, resan dit och där var bara jävligt BÄST! Malungs resan april 2009, slår allt! Resan upp var tamigfan de bästa...

lite curry i käften!
Vi hade så jävla roligt!! Hamnade på familje vagnen mellan herrljunga-örebro.. FYFAN! Undvik det när ni åker tåg säger ja bara !! Vi hade platsen på ett 4manna sits grej. Framför oss satt det två jätte gulliga Indier som precis hade fått en snuskigt gullig unge!! Jag o petson bara satt o titta på dem för de var så söta, där satt dem o myste med sin nyfödda bäbis o vi ba ÅÅÅH NAW!! Så var det byta blöja dags på ungen, så morsan gick då iväg o bytte blöja på TOAN och lade han sedan i vagnen för han skulle väl nana :) där satt dem och log mot oss o vi log tillbaka! Sen jävlar. haha... Då på andra sidan gången sitter det en mamma med sin unge och leker lite, sen så ska jag på toa och satt innerst så var tvungen att böja mig fram ÖVER petra, så påvägen upp känner jag bara VÄRSTA JÄVLA SKIT STANKEN !!! FYFAN!! Så springer in på toa nästan spyr. Kommer tillbaka efter mitt lilla besök, Petra och dom två indierna sitter och håller för näsan, och allmänt har skratt o gråt i hela ansiktet, sätter mig ner, o grejen var den att, hon MORSAN som satt på andra sidan gången, satt fan o bytte blöja på ungjäveln mitt i vagnen, klart ungen hade skitit o de lukta seriöst JÄVLAR i hela vagnen!! Så dom två indierna ba vifta på händerna framför näsan o visa liksom uttrycket i ansiktet (USH FYFAN!) så komiskt var det ju eftersom indier morsan gick tiill toan, men hon jämte oss skulle byta mitt i vagnen! Alltså vi skratta jävlar åt det där va, sen tog ju indier pappan upp en parfym o börja spruta.... HAHAHAHA då dog vi!!! Fyfan va roligt det var, jag o petra satt ärligt o ASS garva. O Kärringen med ungen var inte så jätte glad eftersom vi skratta åt henne... Men alltså, det var SJUKT!
Sen tåget från örebro-borlänge, satt vi själva i en vagn, fett soft! Hade 6manna säte också fett najs;D Där la jag mig såklart och deckade.. Sen när de kanske gått två timmar på den resan så vaknar jag upp, o petra ba vinka i fönstret till några jaba vafan sysslar du med? Så har det ju SÅKLART varit två killar som satt sig jämte petra o tjötat den tiden jag sov.. o såklart var dem ju snygga. Jävla petra väckte inte mig! Kul att man sov. haha... ditt lilla as!! Sen borlänge-malung, då när man var som MEST taggad på malung, så hamna vi på 4säte igen, dock satte sig två fjortisar jämte oss men de var ju chill :) Menmen, då jävlar tog vi fram biran !! MOHAHAHA! Och var halv goa när vi var framme i malung !! Men som sagt, väl framme i malung fick vi äntligen träffa på våra gullegrisar! Hon hebbe och jag maxi, orkar inte bry mig om att jag skriver detta öppet för alla ja SKITER i det, men tiden med maxi och petra i sig var fan riktigt bra :)
Jävlar, ni som känner mig vet hur kär jag var i maxi, inte nog med det, vem var ledsen över att vi gjorde slut också ? Jo jag! Fyfan, har seriöst deppat över han ett år efter. Inte okej mini, men är man kär så är man, de var helt omöjligt , träffade man någon annan så jämförde man bara med maxi all the time, o de sög ju! Ja visste ju att ja inte kunde få tillbaka honom, då vill ja inte gå runt o va kär i han? Fanns inget som löste det hela. Tills jag helt ärligt ett år senare berätta för han hur de låg till, ja va jätte kär i han o visste inte vad ja skulle göra, HAHA älskar maxis okänsliga sätt på svara : asså förlåt nu, känner mig som en fitta men jag har tyvärr INGA känslor för dig, men ja gillar ju dig som vän!
HAHA, samtidigt jag var skit ledsen över sanningen så skratta jag! Och mådde HELT seriöst sjukt bra dagen efter, tror de hjälpte fett bra att prata ut med honom istället för o ba gå runt o tänka på det :) Efter i hand, har jag nog mer saknat maxi & mini. Men det händer ju aldrig igen, så de släppte väl det också:D Men ja ska säga tiden me maxi var GRYM, inte nog med att vi var tillsammans, vi hade så JÄVLA roligt! Vi gjorde så roliga saker ?!?! Eller ?? haha, glömmer ALDRIG när vi satt hos kalle o drack vårt lilla gäng, den kvällen var riktigt jävla mad !! Nog om det, är faktiskt väldigt KÄR i en viss annan person, så folk slipper tro att ja gnäller över maxi längre, känns som alla visste det och tog de för givet, det är glömt för längesen faktiskt! MALUNG var iaf bästa resan ! Och med världens bästa petra!
Som alla vet har jag och petra våra stunder.... då smäller det. Hahahah vi har bråkat för JÄVLA många gånger, vi har bråkat mer gånger än va ja o julia gjort som ändå vart polare 7år! och vi,? 2år... hahah helt jävla otroligt... Har nog hatat dig många gånger och du mig, !! Men fan, visst älskar vi varandra !! Vi har ju även haft vårat lilla brejk i vänskapen, den vill ja knappt tala om. Kan bara säga att vi båda ångrar nog de hela! Och hällre är ja din vän än ovänn :)

Måste bara säga vad jag och petra gjorde i malung som var sick!! Vi käkade båda mammas curry, båda blir ASS Kassa i magen, så båda ockuperar toaletterna i maxis lägenhet o skiter allvarligt sönder dem! Första hör man petra (MINI HÖRDE DU!!! (då sket hon just) jag : JAAA!!! HÖR DU MITT ELLER!?!?( o ja gör mitt jag med) sluta med att vi tog slut på maxis parfym :) sry maxi. hihihih


Och allt detta tack vare kunskapsskolan, så jag är sjukt glad över att jag bytte dit. Har jävlar börjat inse att denna Texten är för jääääävla fucking lång.
Har skrivit på denna sen kl 3 idag..... Fattar ni eller att ja haft tråkigt ? Men tkr sånt här är kul att skriva. Minnen är ju som sagt det vi lever på! Eller ?
Ska ja va ärlig orkar jag inte SKRIVA mer nu... Får bli en del 2 imorgon istället ;) hahahahahahha
hahaha
hahah
haha
hur orkar jag......  :D
Fick ju ett sms av grannen att han bjuder på hamburgare? Kan ja väl inte tacka nej till ?
Så drar jag väl en snabbis till Hede med min käre vän Emil Carlsson, riktigt schysst grabb måste jag säga !!

PEEEEEEACE till min underbart långa och härliga text, imorgon kommer del två <3

1 kommentar:

  1. gött att det står en mening om mig och det är "screw you"

    SvaraRadera